WORK WITH ME!! *VIDEO EDITOR* JOB POSITION: NOW OPEN!!

17 Փտր % Yթ.-ին
176 435 Դիտումներ

I'm hiring a video editor! If you're interested, read below to see if you qualify and how to apply.
MANDATORY REQUIREMENTS
-Live in the U.S.
-Be at least 18 years old.
-Have a sufficient internet connection to download large files in a timely manner.
-Have ADVANCED experience in ADOBE PREMIERE PRO.
-Be capable of adhering to strict guidelines and deadlines.
-Be an excellent communicator.
BONUS QUALIFIERS
-Have a well-versed knowledge of tech, specifically DIY PC knowledge
-Be proficient in Adobe Photoshop
-Be proficient in Adobe After Effects
-Have experience editing for other AMworldsrs
-Have your own equipment for editing
APPLICATION REQUIREMENTS
-Put “Video Editor Application” in the email subject/title
-Include resume with at least THREE references (can’t be friends or family)
-Include cover letter describing yourself & your experience
-Include DEMO REEL and/or real examples of your work
-Send email to bitwitapplications@gmail.com
___________________________________________________
OUR STORE - Buy quality items while supporting us
www.bitwit.tech/
BECOME A MEMBER - Because perks.
-bit.ly/bitwitmembership
-Link for iOS users: amworlds.info/up/ftcLVz-jtPXoH3cWUUDwYwjoin
FLOATPLANE - Get early access to our videos 1 week before they hit AMworlds
Watch my videos a week early for $3/mo: bit.ly/2xI0n89
FOLLOW ME on Twitter & Instagram @bitwitkyle
CREDITS
Epidemic Sound - www.epidemicsound.com
Bitwit
amworlds.info

Մեկնաբանություններ
  • Best of luck to everyone who applies! Btw wondering why I'm wearing a hat? Watch this video: amworlds.info/town/mHvEiqKsxLCm24Q/video.html

    BitwitBitwit8 օր առաջ
    • You look like you lost weight

      Mac_88_Mac_88_3 օր առաջ
    • You didn't show yourself as a good employer. "I want, I want, I want". What will they get? You didn't even show wage, no grown man will work with you, but 19 y.o. kid will not fit too. So you need your 21-25 y.o. slave, right?

      Sam SmithSam Smith5 օր առաջ
    • Im going to forward this to my father. He has been a professional video editor for 27 years for large channels like Univision, Telemundo, and some smaller new stations.

      Yen GYen G5 օր առաջ
    • Because you're looking bad in your new cut. Jk 😆

      razer adderrazer adder6 օր առաջ
    • Never noticed how much you look like Kevin Smith until you put on that cap backwards

      I. RodriguesI. Rodrigues6 օր առաջ
  • "Proficient in Adobe software" Well I don't mean to brag but...I once managed to use premiere without it crashing for a whole hour!

    Frank The TankFrank The Tank9 ժամ առաջ
  • Quick question, but why are you looking for specifically a US citizen? Just asking because I wonder if it has anything to do with the law. As an editor of a modest 3 years of experience who meets all your requirements, I'd personally recommend being more open to non-American editors too. You might have an easier time having a much larger pool to choose from; for some reason a lot of great freelance editors I met are filipino for example. If you require them to already have good internet connection then the only other reason I can think of is being able to communicate more conveniently in the roughly the same timezone. I used to work from the UK and not a single one of my clients were British, and it was never a problem; but now I'm wondering if I could possibly have gotten in trouble for doing something like that..

    Frank The TankFrank The Tank9 ժամ առաջ
  • Bummer I don’t have premiere pro I use pinnical. Dream squished. Oh well.

    Shadow HoundShadow Hound14 ժամ առաջ
  • I would working for GPU 30's series ... but no luck Im hearing impair .

    RudyRudy15 ժամ առաջ
  • You need to poach Phil from JayzTwoCents.

    me0262me026220 ժամ առաջ
  • Thank you Kyle for creating a new job for the community.

    Madi BrutalMadi Brutal21 ժամ առաջ
  • Change thumbnail

    Neil NabwaniNeil Nabwani23 ժամ առաջ
  • This man has seemingly never gotten a haircut since I subbed to him as Awesomesauce Network. And then this. Not to talk shit but this is what happens when you seperate, don't do things you never did it just gives them more of a reason to leave.

    Jesse CruzJesse CruzՕր առաջ
  • Dude im definitely your man 100% but there's two problems ....#1.I dont know how to edit #2. I live in ireland ....damn a man can dream though

    Ethen HuntEthen HuntՕր առաջ
  • I WOULD APPLY.................. if i wasn't a vegas user

    Bob The Zombie OPBob The Zombie OPՕր առաջ
  • I want to edit😃

    Emilio TalattadEmilio TalattadՕր առաջ
  • He's getting miserable day by day

    gridokungridokunՕր առաջ
  • Who the fuck has references that aren't friends or family? Include resume with at least THREE references (can’t be friends or family)

    Brandon HollingsworthBrandon HollingsworthՕր առաջ
    • You use bosses, coworkers, and other professional contacts for references.

      Kukri187Kukri18723 ժամ առաջ
  • I know how to edit with Windows Movie maker! Hire me!

    ToppziToppziՕր առաջ
  • i wish i lived in the US :(((( absolute dream job!

    ElocNebElocNebՕր առաջ
  • What if you use after effects?

    CohzysCohzysՕր առաջ
  • Man I sure could use a job I could work from home with but I don't even know how to edit my own videos LOL!!!

    Rando NutRando NutՕր առաջ
  • Big Shoes to fill!

    Keiffy75 GamesKeiffy75 GamesՕր առաջ
  • Wont apply, don't fit the criteria, but the pc part picker list line at the end was pure gold. Happy hunting, Kyle.

    Daniel McCrackenDaniel McCrackenՕր առաջ
  • Imagine that editor doesn't use ssd

    KollakaranKollakaran2 օր առաջ
  • I can but i am far away

    GameplayGameplay2 օր առաջ
  • I once stayed at holiday inn express.

    Doug RabbitDoug Rabbit2 օր առաջ
  • me plz!

    sam.sam.2 օր առաջ
  • I applied. I use Microsoft Paint. So wish me luck!

    James Bond 007James Bond 0072 օր առաջ
  • Sounds like a six figure job.

    CrazyrudieCrazyrudie2 օր առաջ
  • Lmao he expecting too much

    XxS1l3nTxa1MxXxS1l3nTxa1Mx2 օր առաջ
  • Media Blasters, Inc AnimeWorks Kitty Media Tokyo Shock Shriek Show

    Daniel YDaniel Y2 օր առաջ
  • lol

    PsyberunnerPsyberunner2 օր առաջ
  • I'm sorry but the references can't even be friends? Sorry but a reference is supposed to be someone you know and work with that knows how you work and shit. So it kinda has to be a friend of somesort

    thedrumman2019thedrumman20192 օր առաջ
    • @Kukri187 and if youre friends with your bosses and co-workers?😂

      thedrumman2019thedrumman201923 ժամ առաջ
    • or a coworker, boss or professional contact.

      Kukri187Kukri18723 ժամ առաջ
  • Dang, I wish I was a video editor. :)

    VinnyVinny2 օր առաջ
  • are you doing ok Kyle, you seem to have dropped weight really fast, remember we're always here if you need us down in the comments

    Mike GMike G2 օր առաջ
  • Pay?

    M MM M2 օր առաջ
  • Looking up " How to use Pr. " lol

    Chris CoreasChris Coreas2 օր առաջ
  • Need to be in USA if work is 100% remote?

    M MM M2 օր առաջ
  • 'a' not 'many' note this.

    Gaurav UniyalGaurav Uniyal2 օր առաջ
  • I had my pen and paper ready to take down requirements then he said must be a US resident, I am hurt

    Ethereal NateEthereal Nate2 օր առաջ
  • I meet like NONE of your position requirements but I have done a little video editing for some PornHub vids.

    heyguyslol GAMINGheyguyslol GAMING2 օր առաջ
  • I live In The uk I’m under 18 I have the worst internet in the world I still edit on vn editor and I movie I can’t afford premier pro All my teacher say I am a bad listener I always have my phone on silent WHen will I start working???

    _ JJ __ JJ _2 օր առաջ
  • Dang I meet all the requirements except that stupid over 18 rule

    Alex SzurkusAlex Szurkus2 օր առաջ
  • Just if i lived in USA.. ugh

    NionityNionity2 օր առաջ
  • Bitwit Media Group VS. Linus Media Group

    frikbertfrikbert2 օր առաջ
  • I would do it but my laptop just died forever, and my pc isn’t done

    Thick doodle NoodleThick doodle Noodle2 օր առաջ
  • Damn I got way better at editing but I'm underage currently 15 so that's a big oof but keep it up man

    RC DYCERC DYCE3 օր առաջ
  • Oh editing, i love editing with premiere pro, but i only do simple stuff, couse it's fun. Yeah time consuming it really is, even with simple editing i spend like 40 min. on 15 min. long video. Yup it's really time consuming. Especially with what kind quality demand youtubers and i'm from EU...so good luck to one who will accept this.

    RGMUFC1RGMUFC13 օր առաջ
  • I would submit but I'm only 12 and very bad at editing

    TH4TK1DTH4TK1D3 օր առաջ
  • Is it just me or did he get thinner

    ImToastyImToasty3 օր առաջ
  • I heard the Verge guy is looking for a job.

    Tio NinoTio Nino3 օր առաջ
  • is mayonnaise a requirement?

    Coyote xCoyote x3 օր առաջ
  • Unfortunatly not a us resident

    NORSHARNORSHAR3 օր առաջ
  • I'd love to apply, but my reqs fall apart at "Advanced." I taught myself Premiere 4 months ago to make this channel, and the only work I've done elsewhere was in design, not editing. GGs to whoever gets a dream job.

    Lone Wolf EXLone Wolf EX3 օր առաջ
  • Why don´t you hire that guy from the verge video ?

    vasco valentevasco valente3 օր առաջ
  • MANDATORY REQUIREMENTS -Live in the U.S. CHECK -Be at least 18 years old. CHECK -Have a sufficient internet connection to download large files in a timely manner. CHECK -Have ADVANCED experience in ADOBE PREMIERE PRO. NOPE -Be capable of adhering to strict guidelines and deadlines. CHECK -Be an excellent communicator. NOPE BONUS QUALIFIERS -Have a well-versed knowledge of tech, specifically DIY PC knowledge KINDA -Be proficient in Adobe Photoshop NOPE -Be proficient in Adobe After Effects NOPE -Have experience editing for other AMworldsrs NOPE -Have your own equipment for editing NOPE DAMN.... almost had it

    Bad DogBad Dog3 օր առաջ
  • I've made some pro gamer montages, so when can I start working?

    BlazecoBlazeco3 օր առաջ
  • If you get to a point that you can hire a full time editor, you have made it

    RidiPwnRidiPwn3 օր առաջ
  • sony vegas gang rise up

    Zion XIIIZion XIII3 օր առաջ
  • Bro, eat a sandwish, you are too skinny.. i love you.

    Alexis VicencioAlexis Vicencio3 օր առաջ
  • Dang it, not an US citizen.

    Abir Mahmud DiptoAbir Mahmud Dipto3 օր առաջ
  • I don't meet these requirements and won't try to apply but I can confirm that video editing is incredibly time consuming.

    SelwrynnSelwrynn3 օր առաջ
  • i was going to try the application, then the requirements came up, im from the uk and im 14 lmao 🙄🙄

    angoncyangoncy3 օր առաջ
  • Damn dude you lost a ton of weight, how did you do it?

    Dylan TylerDylan Tyler3 օր առաջ
  • Can you start a 3rd channel where deadlines and vid quality aren't so important? Willing to work for GPUs up to 10 hours a week

    syntehksyntehk3 օր առաջ
  • Im a big fan but not in the us sadly :/

    ShingguShinggu3 օր առաջ
  • If only I knew how to edit videos, that would be great

    Nike Roshe V1Nike Roshe V13 օր առաջ
  • His current editor editing this video :(

    HaroldHarold3 օր առաջ
  • I look forward to seeing the videos with the new editor.

    james presseyjames pressey3 օր առաջ
  • is it just me or does he look like better... like he got more fit

    Saint NickSaint Nick3 օր առաջ
  • I'm calling it RN, a gril is going to get the job. ;)

    Yraggul666Yraggul6664 օր առաջ
  • Brother, please eat more. Take care.

    teh_blazererteh_blazerer4 օր առաջ
  • Me: "Down this sound slike a job for me. I upload my own content already and know every....wait wut....Adobe premier pro?!?!?!" SMH.....If only it was davinci resolve

    Jesus C.Jesus C.4 օր առաջ
  • Do you have Cancer? You look like you lost so much weight, but in a bad way.

    ChrisChris4 օր առաջ
  • To the video editor, pls add memes to his videos!

    Gabrielle CanapiGabrielle Canapi4 օր առաջ
  • Why does he look skinny right now

    NexxiNexxi4 օր առաջ
  • lol, the closed captions are in vietnamese and make zero sense in all seriousness, best of luck people

    Juest ZungoJuest Zungo4 օր առաջ
  • Damnit After Effects CC

    Isabel RomeroIsabel Romero4 օր առաջ
  • I can't do anything best of luck looking for an editor

    trash playertrash player4 օր առաջ
  • I bet most of us dont meet the mandatory requirements lol

    TehqzyTehqzy4 օր առաջ
  • I kinda wanna spam due to my lack of qualification being my location.

    Abdur-Rahmaan MohabbatAbdur-Rahmaan Mohabbat4 օր առաջ
  • Be me. 18 as of september last year. Have 350M down and 35M Up. Experienced in adobe pp cc. Have worked with others b4 on similar things and generally can work to guidelines and deadlines. Am pretty good at communication. Be from UK. F***

    Abdur-Rahmaan MohabbatAbdur-Rahmaan Mohabbat4 օր առաջ
  • The U.S tag killed all hope , well no worries

    Rishav KumarRishav Kumar4 օր առաջ
  • Saying that one has to have experience in ADOBE PREMIERE PRO, is like saying you must use windows, or iOS only. I get that that's what Kyle uses so I don't blame him, but feel bad for those who are proficient in another video editing software. This is what makes people afraid to move away from what is seen as the standard.

    LuutooLuutoo4 օր առաջ
  • If only I was a US citizen

    Inmento RikuInmento Riku4 օր առաջ
  • why not lyle?

    David TranDavid Tran4 օր առաջ
  • Why am i watching this video

    who who6970who who69704 օր առաջ
  • Hi other 161k who are millionaire editors

    who who6970who who69704 օր առաջ
  • Premiere Pro....CHECK Experience.......CHECK Knows And Builds PCs......CHECK Time to Edit Constantly.......NOPE=(

    Ryan MohrRyan Mohr4 օր առաջ
  • If only Dennis had a twin brother

    Jesus BayonaJesus Bayona4 օր առաջ
  • I wish I was 18 and lived in us.

    ZaakieZaakie4 օր առաջ
  • turn on captions

    SHWNOLVR ArchivesSHWNOLVR Archives4 օր առաջ
  • i want the job i need 1k a week 4 weeks of vacation right away because once i start i want to take a vacation first

    vic8610vic86104 օր առաջ
  • Kyle looks like he hasn't eaten a proper meal in a while.

    Benjamin SamsonBenjamin Samson4 օր առաջ
  • looking forward for better video quality than this ;)

    RadekG GRadekG G4 օր առաջ
  • Good to see you back my man.

    hngchnhngchn4 օր առաջ
  • Why is he so skinny now?👀

    Ron SwansonRon Swanson5 օր առաջ
  • I can actually edit in Adobe After Effects and Premiere Pro, and design in Photoshop. Too bad I’m not a US citizen or resident, under 18, and work on a second-hand laptop :

    fxzzii_lmaofxzzii_lmao5 օր առաջ
  • Professional chef. Building pcs before you were born. So..... your new haircut is fucking fire.

    David BootDavid Boot5 օր առաջ
  • OMG I’m so jealous. I don’t meet any of your first four requirements 😂

    Gruffalo CrumbleGruffalo Crumble5 օր առաջ
  • Needed someone to “edit” that breakup hairdo man 😉

    G GGG GG5 օր առաջ
  • what's with the lesbian haircut?

    queenformqueenform5 օր առաջ
  • if only i knew how to edit videos and was living in US !

    Navneet ThapaNavneet Thapa5 օր առաջ
AMworlds